söndag 18 september 2011

Hejsan hoppsan



Då var det höst igen, 2011 står det i kalendern och jag vet inte alls riktigt vart tiden tar vägen längre. Inte för att jag klagar, hösten är alltid lika välkommen, det är underbart när man kan ta på sig tjocka tröjor och gå ut i solen som lyser på träden som sprakar i färg.

Gud, vilken klyscha det låter som, men faktum är att hösten är enligt mig den vackraste årstiden, finns ingen årstid som jag längtar till så mycket som hösten!

Här hemma har det hänt saker och ting sedan jag bloggade sist, men jag tänker inte rabbla upp allt utan helt enkelt bara fortsätta, precis som vanligt och så får vi se hur länge det håller. Finns ingen Fjantmotivation till att skriva, grabbarna grus fick ju en egen pudelblogg, men jag har inte riktigt kännt något jättebehov utav att skriva där efter att husse snodde min träningshund ;) Så vi försöker här igen.

Veckan som kommer blir spännande, börjar med ett läkarbesök för utvärdering om ev sjukskrivning, helt ärligt känns det lite som att det kan kvitta eftersom att jag snart går hem iaf (tack gode gud för sparade semesterdagar!) men vi får väl se. Sen börjar det sakta närma sig månadsskifte och med det kommer flytt så jag borde verkligen få ändan ur vagnen och ta tag i sådant som att förbereda inför flytten, vad sägs om att ta ett lass till tippen? Skruva ner hyllor och persienner? Eller varför inte städa lite saker så som en ugn... Gah, vid närmare eftertanke så surfar jag nog hellre tillbaka in på tradera, vilket verkar vara min vanliga sysselsättning numera...

1 kommentarer:

Emma sa...

Jippie du lever ;) Hihi vore kul att läsa om vad du har för dig nu för tiden
kram Emma